четвъртък, 26 януари 2012 г.

Физическа Активност

Физическа Активност
Photo: images.google.com
Естествен имунитет срещу заболяванията

Знаете ли, че ходенето пеша сутрин, освен че подобрява формата ни и ни кара да се чувстваме освежени, ни предпазва и от куп заболявания?!
  •  - 30 минути бърз ход ежедневно;
  •  - Изкачване по стълби до 6-ия етаж = 7 минути бързо ходене;
  •  - Активното занимание в градината за 30 минути;  
  •  - Воденето на детето до училището с бърз ход;  
  •  - Придвижването с колело;

Всичко това не отнема много усилия, нито време, но практикувано ежедневно би заместило фитнес залите и спорта, за които все не ни достига време. В същото време би ни защитило от проблеми със сърдечно-съдовата система, рак на дебелото черво, хронични болки в гърба, излишни килограми (затлъстяване), болежки по костите и ставите, болки в гърба и гръбначните прешлени.

Как помага физическата активност при заболяванията?!
  •  - Сваля количеството на лош холестерол, намалява кръвното налягане, съчетана с правилно хранене, физическата дейност намалява риска от захарен диабет, тъй като спомага за изгаряне на захарта в организма.
  •  - Движенията предпазват от наднормено тегло, намаляват отделянето на хормоните на растежа, които стимулират образуването на злокачествени образувания, подобряват обмяната на веществата (метaбoлизма).
  •  - Увеличава минералната плътност на костите, всяко движение заздравява и укрепва мускулите и ставните връзки, а това благоприятства в напредване на възрастта;
  •  - Движението укрепва мускулите на гърба, които поддържат всеки прешлен и стабилизират гръбначния стълб. Коремните мускули от своя страна поддържат гръбначния стълб изправен, затова са необходими леки упражнения и движения.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Автор: Кейти
Редактор: П. Младенова
© 2010 - 2012, All Right Reserved!

Няма коментари:

Публикуване на коментар